Statut Łódzkiego Towarzystwa Alzheimerowego
§ 21
1. Walne Zgromadzenie Członków jest najwyższą władzą Towarzystwa
1a/ Walne Zgromadzenie Członków może być zwyczajne albo nadzwyczajne
2. Do kompetencji Walnego Zgromadzenia Członków należy:
a. wybór oraz odwoływanie członków Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej,
b. udzielenie absolutorium ustępującemu Zarządowi na wniosek Komisji
Rewizyjnej
c. wytyczenie kierunku i uchwalenie planów działalności Towarzystwa,
d. ustalenie wysokości składek członkowskich,
e. podjęcie uchwały o rozwiązaniu Towarzystwa,
f. nadawanie i pozbawianie godności członka honorowego,
g. zmiany Statutu.
3. Uchwały Walnego Zgromadzenia zapadają zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy członków Stowarzyszenia. W przypadku braku kworum wymaganego do głosowania Walne Zgromadzenie obradujące w II terminie podejmuje uchwały zwykłą większością głosów uprawnionych osób obecnych na obradach.
4. Udział w Walnym Zgromadzeniu Członków oraz prawo głosu może być wykonywane przez pełnomocnika. Pełnomocnikiem członka Towarzystwa może być ustanowiony wyłącznie inny członek Towarzystwa. Pełnomocnictwo do udziału w Walnym Zgromadzeniu Członków oraz głosowania powinno być udzielone na piśmie pod rygorem nieważności.
§ 22
1. O terminie, miejscu i proponowanym porządku obrad Walnego Zgromadzenia Członków Zarząd zawiadamia członków Towarzystwa co najmniej 14 dni przed terminem Walnego Zgromadzenia.
2. W sytuacji, gdy na Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu Członków nie ma wymaganego kworum, zwołuje się je w II terminie nie później niż w ciągu miesiąca od dnia pierwotnego zwołania.
§ 23
1. Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Członków zwołuje Zarząd:
a. z własnej inicjatywy
b. na żądanie członków Komisji Rewizyjnej
c. na pisemny wniosek co najmniej 1/3 ogólnej liczby członków zwyczajnych Towarzystwa
2. Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Członków jest zwoływane przez Zarząd w terminie nie późniejszym niż 3 m-ce od daty ważnego zgłoszenia wniosku i obraduje wyłącznie nad sprawami, dla których zostało zwołane.
3. Postanowienia $ 22 Statutu stosuje się odpowiednio
§ 24
Zarząd składa się z trzech do pięciu osób. W skład Zarządu Towarzystwa wchodzą: prezes, wiceprezes i skarbnik oraz dwóch członków.
Do kompetencji Zarządu należy:
a. reprezentowanie Towarzystwa – dla ważności pism w sprawach bieżących Stowarzyszenia wystarcza podpis 1 z następujących osób: Prezes, Wiceprezes lub Skarbnik, w sprawach szczególnej wagi wymagane są podpisy dwóch osób z Zarządu, w tym Prezesa lub Wiceprezesa.
b. kierowanie działalnością Towarzystwa zgodnie ze Statutem i wytycznymi Walnego Zgromadzenia Członków,
c. preliminowanie wydatków oraz bilansu rocznego Towarzystwa, zatwierdzanie operacji finansowych,
d. zwoływanie zebrań informacyjnych członków
e. występowanie z wnioskami do Walnego Zgromadzenia Członków o nadanie lub pozbawienie członkostwa honorowego,
f. zarządzanie majątkiem i finansami Towarzystwa,
g. przyjmowanie członków zwyczajnych i wspierających oraz ich odwoływanie.
h. rozszerzanie zakresu działalności pożytku publicznego, służące realizacji celów statutowych
Z tytułu pełnienia funkcji w zarządzie, członkowie Zarządu mogą otrzymywać wynagrodzenie w wysokości ustalonej przez Komisję Rewizyjną ŁTA.
§ 25
1. Uchwały Zarządu zapadają zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy członków, w tym Prezesa lub Wiceprezesa.
2. W razie równej liczby głosów rozstrzyga głos przewodniczącego zebrania
3. Posiedzenia Zarządu odbywają się w miarę potrzeby, nie rzadziej jednak niż 2 razy do roku. Posiedzenia Zarządu zwołuje Prezes Zarządu
§ 26
1. Komisja Rewizyjna jest organem kontroli Towarzystwa.
2. Komisja Rewizyjna składa się z przewodniczącego i dwóch członków.
3. Komisja Rewizyjna podejmuje uchwały zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy swych członków.
4. Komisja Rewizyjna nie jest w żaden sposób zależna od Zarządu Stowarzyszenia, osoby wchodzące w jej skład nie mogą być członkami organu zarządzającego ani nie pozostają z nimi w związku małżeńskim, we wspólnym pożyciu, w stosunku pokrewieństwa, powinowactwa lub podległości służbowej.
5. Posiedzenia Komisji Rewizyjnej odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz do roku. Posiedzenia Komisji zwołuje jej przewodniczący
§ 27 Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należy:
1. przeprowadzanie co najmniej raz w roku kontroli całokształtu działalności Towarzystwa,
2. występowanie do Zarządu z wnioskami wynikającymi z ustaleń kontroli i żądanie wyjaśnień,
3. występowanie na Walnym Zgromadzeniu ze sprawozdaniem i wnioskiem o absolutorium dla ustępującego Zarządu
4. zatwierdzanie rocznego sprawozdania finansowego Towarzystwa (sporządzonego zgodnie
z obowiązującą ustawą o rachunkowości). Uchwała o zatwierdzeniu rocznego sprawozdania finansowego musi być podjęta jednogłośnie przez Komisję Rewizyjną
w pełnym składzie
5. zwoływanie Walnego Zgromadzenia Członków w razie jego niezwołania przez Zarząd w określonym w Statucie terminie
§ 28
Szczegółowy zakres działalności Komisji Rewizyjnej określa regulamin Komisji Rewizyjnej zatwierdzony przez Walne Zgromadzenie Członków.
Rozdział V
Fundusze Towarzystwa
§ 29
1. Majątek Towarzystwa stanowią nieruchomości, ruchomości i fundusze.
2. Na majątek Towarzystwa składają się:
a. składki członkowskie,
b. dotacje, subwencje i darowizny,
c. środki uzyskane z działalności odpłatnej Towarzystwa.
d. środki uzyskane ze zbiórek publicznych i imprez publicznych o charakterze charytatywnym
e. spadki i zapisy
§ 29a
Towarzystwo nie może:
1. udzielać pożyczek lub zabezpieczać zobowiązań majątkiem Towarzystwa w stosunku do jego członków, członków jego organów lub pracowników oraz osób, z którymi członkowie, członkowie organów oraz pracownicy pozostają w związku małżeńskim, we wspólnym pożyciu albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia albo są związani z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli /osoby bliskie/
2. przekazywać majątku Stowarzyszenia na rzecz członków Towarzystwa, członków jego organów lub pracowników oraz ich osób bliskich, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, w szczególności jeżeli przekazanie to następuje bezpłatnie lub na preferencyjnych warunkach,
3. wykorzystywać majątku Towarzystwa na rzecz jego członków, członków jego organów lub pracowników oraz ich osób bliskich, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich chyba, że to wykorzystanie wynika bezpośrednio z celu statutowego Towarzystwa
4. nabywać towarów i usług od podmiotów, w których uczestniczą członkowie Towarzystwa, członkowie jego organów lub pracownicy oraz ich osoby bliskie, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich lub po cenach wyższych niż rynkowe.
§ 30
Dla ważności pism dotyczących praw i obowiązków majątkowych Towarzystwa wymagane są podpisy dwóch spośród 3 osób: Prezesa, Wiceprezesa i Skarbnika.
Rozdział VI
Zmiany Statutu i rozwiązanie się Towarzystwa
§ 31
Uchwałę w sprawie zmiany Statutu i rozwiązania się Towarzystwa podejmuje Walne Zgromadzenie Członków większością 2/3 głosów przy obecności co najmniej połowy uprawnionych do głosowania. W przypadku braku wymaganego kworum Walne Zgromadzenie obradujące w II terminie podejmuje takie uchwały większością 2/3 głosów obecnych na obradach członków Stowarzyszenia.
§ 32
W razie podjęcia przez Walne Zgromadzenie uchwały o rozwiązaniu się Towarzystwa Walne Zgromadzenie decyduje o przekazaniu majątku Towarzystwa i powołuje Komisję Likwidacyjną.
§ 33
Po rozwiązaniu Łódzkiego Towarzystwa Alzheimerowskiego majątek trwały zostanie przekazany na cele, do których został przeznaczony.
Łódź, 2018
Website Software